Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

beter leren zien zonder bril, lenzen of laseren

  • Karin Hogenboom

    Beter zien kun je ook zelf leren

    Anderhalf jaar geleden ging ik mij verdiepen in oog laseren. Toch afgeschrikt door de negatieve verhalen herinderde ik mij opeens een boek dat ik heb gelezen over zelf je ogen genezen. Ik ben toen op cursus gegaan en draag nu al ruim een jaar geen bril meer. Mijn zicht is dichtbij en veraf verbeterd, doordat ik meer kleur en diepte ben gaan zien. Ook kan ik nu zonder zonnebril naar buiten, terwijl ik vroeger bij een beetje schelle lucht al met mijn ogen moest knijpen en een zonnebril op zocht. Verder slaap ik veel beter, ik slaap makkelijker in en slaap ook veel dieper.

    In maart en april worden twee cursussen gegeven over beter leren zien zonder bril. 10 maart is er een gratis introductieavond hierover. Zie www.vrolijkweerzien.nl.

  • Mirel Post

    Beste Karin,

    Tot welke sterkte kun je door training beter gaan zien. Ik heb bijvoorbeeld min 5,75 en min 5,50.

    Bedankt voor je reactie.

    Met vriendelijke groet,

    Mirel Post

  • chmeijer@msn.com

    Hoi Mirel

    Met jouw sterkte ga je dus niet beter kijken,door oefeningen of zo

    Ik denk niet dat zij jouw blij kan maken,dus heb je 4 mogelijk heden

    Bril,lenzen,inplantaat lenzen of laseren

    Bij laseren kan je zelf via onderzoek weten of je er geschikt voor bent.

    Namelijk de dikte van je hoornvlies is van groot belang,of het laseren goed gaat zonder bij werkingen en ellende.

    Het hoornvlies moet gemiddeld zo 600-550 mg zijn,waardoor er genoeg rest dikte overblijft,om geen last te hebben van dubbelkijken en lichtbollen en wazig zicht .

    Een andere oplossing maar die is heel veilig maar kostbaar, dat is lenzen in het hoornvlies aan brengen.

    Vriendelijke groeten Cees Meijer ps ik ben met een sterkte van min 6 min 6.5 gelaserd op 19 november 2007 in Istanbul en nog steeds is het zicht uitstekend

  • nikkie

    Beste Mirel,

    als je echt in de problemen witl komen moet je je ogen laseren en als jen atuurlijk te veel geld hebt. Oogoefeningen kosten niets, slechts wat motivatie maar die heb je en je krijgt er veel voor terug, je eigen ogen die je door de wereld helpen. Elke sterkte kan door middel van oogoefeningen verbeterd worden tot normaal zien.

    Als je motivatie nodig hebt of ondersteuning, ik heb bij http://hansdeback.com een prima oogtraining gedaan. Ik had -6.00 en min 6.25, Ik ben er nog niet maar wel op de goede weg. Veel succes en kijkplezier

  • chmeijer@msn.com

    Hoi Nikki

    Beste Nikki ik geloof best dat je er baat bij hebt,maar het is medisch gezien onmogelijk om van -6 naar 0 te komen met oefeningen .

    Omdat je met een min afwijking te veel weefsel aangroei hebt in je hoornvlies.

    Je moet het zo zien dat een lichtstraal op je ooglens komt en door afwijkende weefsel aangroei,komt de lichtstraal niet meer goed op de lens en dit kan verbeterd worden door een bril of kontaktlenzen op sterkte.

    En zeker niet met oefeningen,alleen als de sterkte heel gering is het misschien mogelijk.

    bij bijvoorbeeld een halve - of plus.

    Er zijn in de wereld ongeveer vanaf 1988 3.5 miljoen mensen geholpen met laseren,waarvan ongeveer 2 % problemen hebben,meestal door winst beluste gaaiers van dokters en andere figuren.

    Ik hoop voor je ,dat het bij jouw met oefeningen wel zal lukken,wat dat is natuurlijk een veel betere methode dan een bril,lenzen of laseren bij elkaar,

    Terug te komen op het medische gedeelte,dan moet het ook aan slaan bij verschillende kanker gezwellen?

    Of bij wratten.

    Misschien is dit wel een brug te ver ,wat ik nu opschrijf.

    Maar zo als ik al zei,is het medisch helaas niet mogelijk,anders werden er ook niet zoveel staar laser behandelingen uit gevoerd.

    Over 20 jaar is het mogelijk om iedereen voor weinig geld super goed te laseren,ook bij jonge kinderen.

    Dus niemand dan nog een bril.

    Vriendelijke groeten Cees Meijer

  • Karin Hogenboom

    Beste Mirel,

    Het beste kun jezelf ervaren wat oogoefeningen voor je doet. De basis van goed zien is ontspanning. Als je ogen ontspannen zijn, dan zie je goed. Er zijn verhalen bekend van mensen met nog veel sterkere afwijkingen die door de Bates methode goed zijn gaan zien, zoals Aldous Huxley en Meir Schneider. Van deze laatste kun je filmpjes terugvinden op You tube.

    Je bent altijd welkom op mijn workshop Moeiteloos kijken zonder bril op 12 september in Amsterdam om al je vragen te stellen en te ervaren wat oefeningen en ontspanning doet voor je ogen. Kijk ook op http//:www.goed-zien.com.

    groetjes Karin