Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

wie wilooglaser ervaring vertellen

  • Cees Meijer

    Ik ben nieuwgierig naar verschillende ervaringen van het ooglaseren op termijn,dus vanaf het laseren en een jaar er na.

  • Joyce

    Beste Cees,

    Ik kan je een heel lang verhaal gaan typen. Maar ik ben 5 jaar geleden gelaserd. Ik heb aan beide ogen de 1e keer een Lasik behandeling gehad.

    Links was gelijk goed, met rechts loop ik alleen maar te tobben. Ik kan niet meer tegen fel licht, dus altijd een zonnebril op. Ik kan niet goed meer in het donker kijken…moeilijk met 's avonds autorijden.

    Recht is 3 jaar geleden opnieuw gelaserd met Lasik. Na een half jaar ellende ging het eindelijk beter.

    Maar toen begon links tegen te sputteren…dit oog is dus vorig jaar juni nog een keer gelaserd, maar nu PRK. Tot vandaag de dag heb ik erge pijn in het oog.

    Niemand kan me helpen, ik krijg zalfjes, druppels en gel aangesmeerd. Nu zit ik inmiddels aan de diclofenac voor mijn oog.

    Het is echt een hel…begin er niet aan !!!!

    Met vriendelijke groeten,

    Joyce

  • Cees Meijer

    Hoi Joyce ,ik ben met een onderzoek begonnen waarom het bij sommige mensen helemaal fout gaat .

    Het probleem is wat mijn onderzoek betreft zover gevorderd,dat er wel enkele belangrijke punten zijn,waarom het mis gaat.

    Over het algemeen wordt er te snel beslist zowel door oogarts als klant.

    Het belangrijkste is wel de dikte van het hoornvlies.

    Zo zijn er wat nieuwe technieken waardoor het mogelijk is , om minder dik te snijden(laseren) maar het is mij wel duidelijk dat de dikte van het hoornvlies heel belangrijk is is,voor de kwaliteit van het eind resutaat.

    Ik zelf ben ook geholpen en tot nu gaat het uitstekend,maar ik ben zelf eerst een jaar aan het uitzoeken geweest wat en waar het het beste is.

    Het is dan ook jammer dat het alles om geld draait en dan soms op een terleurstelling uit loopt.

    Nog erger, op een veel mindere kwaliteit van je leven en dat is juist wat niet zou mogen.

    vriendelijke groeten Cees Meijer

  • Debbie

    Hoi Cees,

    Ik wil - misschien - ook mijn ogen laten laseren. Heb jij nog wat tips waar ik op moet letten?

    Alvast bedankt!

    groetjes Debbie

  • Costa del Zeumeren

    Mijn oog laser verhaal.

    1 2008.

    dit jaar neem ik me voor mijn ogen te laten laseren na lang afwegen. Hoewel ik soms twijfel ,omdat bij mij vaak dingen mis gaan , dit ook wel goed zou aflopen. Ik lees en hoor er zoveel goede verhalen over. maar goed ik heb de tijd. Mijn huidige-5,25 en -3.00 bril ben ik wel zat na dik dertig jaar.Die bril draag ik ook al weer dik 12 jaar en kan toch al niet meer van dicht bij kijken. Moet ik waarschijnlijk een multifocus bril.

    15 1 2008 … De aanleiding.

    Vandaag breekt een pootje van mijn bril.

    ha een aanleiding, ik ga nu geen nieuwe bril kopen maar bel , na goede recenties te hebben gelezen e q ooglaser centrum in amstelveen.voor ik naar het voor onderzoek kan loop ik weken met een bril rond met een pootje. dat ding zit nu helemaal wrakkig en scheef. Maar goed op 31 2008 kan ik komen voor het voor onderzoek.

    Stelt niet veel voor vooral kijken naar kleine rode lampjes en een dikte meting van het hoornvlies. Er wordt gelaserd als het hoornvlies meer dan 0,4 mm dik is. het is bij mij 0,45 mm. Als er gelasert wordt gaat er circa 0.04 mm vanaf ( circa 1/100 per -dioptrie afwijking) Er zijn een paar ooglaser methodes lasik—– hoorvlies los klappen en dan laseren lasec het laagje op het hoornvlies opzij shuiven en dan laseren. en eq lase dat is t epitheel laagje opt hoornvlies weg borstelen en dan laseren het pijnijkste maar met minder risico op na behandeling.

    Daarna een collektief gesprek met meerdere clienten en oog arts versteeg.we kregen te horen dat er risicoos aan vast zitten omdat het ogen laseren van t hoornvlies niet het slijpen van een stukje plastic is. Maar ja de slagings percentages zijjn zo hoog dat iedereen denkt dat gebeurt mij lekker toch niet dat het mislukt. hoe dan ook ik kan op 1 maart 2008 gelaserd worden.

    Grote dag 1 maart 2008 Om 14 uur op de burgemeester haspel laan in amstel veen zijn. Mijn zus rijd me er naar toe want na een lasering kan je niet zelf terug rijden. Kreeg een kalmerings tablet en moest vooraf betalen. wantrouwend als ik ben, heb ik ook maar een nabehandel verzekering afgesloten voor 50 euro.

    Doe je dat niet en t gaat mis ben je E300 per oog kwijt. En ik denk voor zichtig …je zal zien bij mij gaat het pas na veel vallen en opstaan goed met dat laseren. Ik heb mijn eigen ingreep met toestemming van de kliniek in amstelveen kunnen filmen. Maar goed de ingreep was geen pretje maar wel pijnloos. voelde lichtjes het borstelen . . Er werd veel water en oogdruppels gebruikt. En toen het laseren. Het was een klein groenig lichtje die laser en dat ging gepaard met een lichte reuk echt stank was het niet maar net of er een haar verbrand is..Daarna een likje medicijn er op en een bondage lens er over heen. De behandeling zelf was exakt 8 minuten. Met een stoere zonnebril ala de terminator lipe ik naar buiten. Alles zag er haar shcerp uit een wonder.

    na een klein half uurtje in de auto kraag ik last. In t begin was het of er zwembad water chloor in mijn ogen had zitten en nog geen half uur daarna was het pijnlijk en naar voelde of er zand in ijn ogen zat bah. S avonds op de bank met oogdruppels en pijn en kalmerings tabletten.

    Zondag 2 maart 2008….

    Echt een nare dag de gordijnen dicht beetje geslapen en veel last een voortzetting van de avond ervoor..Diazepan sandor doet wonderen, lekker wat soezen en suffen.

    maandag 3maart

    even naar buiten geweest en een straatlengte met de auto gereden maar het licht is te fel. Mijn zicht is vertekend net of ik kijk door een autoruit met kleine krasjes. De ondertitel van de tv is goed te lezen maar wel enig dubbel beeld.

    Dinsdag 3 maart 2008

    Zo na drie dagen mogen de bandage lenzen eruit.

    Ik kan er voor naar amstelveen maar doe het liever zelf. die lenzen zorgen voor rode oogleden…….ook niet zo comfortabel

    Het zicht loopt gelijk terug met veel schitteringen bij glanzende voorwerpen

  • Costa del Zeumeren

    Vervolg…. mijn ooglaser verhaal loopt gelijk op met de start van dit forum. Alles is actueel. het loopt niet hoe het moet. hier het vervolg…………….

    5 maart 2008…

    Vannacht even wakker en direkt een felle pijn in mijn ogen, tranen met tuiten Zou

    het epitheel aan het hoornvlies oppervlak weg zijn/

    mogelijk dat er ook oogdruppels verdroogd zijn op mijn oogleden en dat het er wat gedroogde resten op mijn ogen gekomen zijn. Zo voelt het wel

    Overdag herstelt het zicht en ben optimistisch.

    ———

    vrijdag 8 maart los van het feit dat ik nog niet helemaal 100% zie heb ik geen last van pijjn en ongemakken zoals een paar dagen terug.

    Linker oog zie ik 100% rechts circa 90% komt overeen met eensterkte van -.0,5

    ——–

    12 maart 2008 Vannacht weer een vervelend gevoel aan mijn linkeroog en wat tranen, maar dat viel mee zonder verdere gevolgen.

    …………..

    vrjdag 14 mrt Al weer twee weken gelaserd Helaas heb ik last van glare beetje dubbelzien

    Het linkeroog zie ik aardig mee en ben nu zonder bril goed zelfredzaam. het zicht is toch iets minder dan toen met bril maar veel beter dan toen zonder…

    Het zou wel goed komen maar niet zonder slag of stoot.

    17 maart het linker oog doet niet naar mijn zin en heb het ooglaser centrum gebeld in amstelveen. Ik kan eerder op hercontrole i.pv 24 april , 10 dagen eerder.

    Zicht links 80 % rechts 90%

    19 maart 2008

    het linker oog gaat toch vooruit zicht zit nu zomaar op 100% en t is mijn beste oog geworden wat ben ik blij. Heb de vervroegde hercontrole maar weer afgebeld. Zo goed gaat het.

    Za 22 mrt 2008 Wat ben ik blij mijn zicht is zowat superieur

    Dat het rechter oog wat achterloopt kan de pret niet drukken.

    Als ik wakker word maak ik nog een grijp beweging om mijn bril op te willen zetten. maar die heb ik niet meer . Heb mijn bril ingeleverd aan een brillen winkel waar ze ze herstellen voor bij -ziende arme afrikanen in Afrika.

    maandag 24 maart.

    Als ik wakker word zie ik de klok in de slaap kamer haarscherp. kan me gewoon niet voorstellen dat ik nu altijd zo heerlijk helder kan zien.

    Lijkt me te mooi om waar te zijn

    vanmiddag een autoritje gemaakt door een besneeuwd polder landschap, Het is een sprookje dat ik zo helder kan kijken .

    26 mrt 2008

    Heerlijk helder zicht , dat het rechter oog wat achterblijft 90% neem ik voor lief, merk het bijna niet.

    alleen savonds blijven de straat lantaarns wat vertekend maar goed als dat zo blijft vind ik het al mooi.

    zondag 30 maart

    het linker oog doet s nachts pijn, tranen met tuiten of er een korreltje in mijn oog zit.

    Heel even wrijven en knipperen met dat linker oog en ik zie mijn ozo heldere zicht in een melkachtig matglas verdwijnen.

    Ik heb de tv snachts altijd standby staan en zag tot op heden een helder rood lampje. Nu na deze ellende zie ik het ene rode stanby lampje in een wolkje vol kleine lampjes veranderen.

    drama zo midden in de nacht. Ik ga slapen en hoop dat het bij t wakker worden weg is en weer alles goed is

    zondag30 maart overdag, ja hoor ik zie de hele dag nog maar 20 % met het linker oog

    ben in paniek en ben bijna de hele dag binnen gebleven,reed een stukje auto om dan te hopen dat alles weer ineens goed kwam

    maandag 31 maart het zicht word weer iets beter maar nog steeds niet best.

    hooguit 50% ongeveer zoals je ziet bij —3

    het rechter oog lijkt ook terug te lopen 85 %.

    Godver mijn beste oog is nu het slechtst en het slechtste nu het best

    Ik heb eye q vision gebeld maar ik werd gerust gesteld dat het toch goedkomt maar ja ik zit in dordrecht en de kliniek die overigens steeds hoge waarderings cijfers krijgt zoals gemiddeld een 8.6, die zit in amstelveen. Ik vermoed en voel heel zker dat het niet goed zit en het zeker over zal moeten.

    3 april 2008 heb mijn kliniek gebeld en ik kan met vrij grote spoed een zaterdag 5 april terecht voor een versnelde her controle.

    Ik zie er van komen dat er een her behandelling nodig is.

    Ben de afgelopen dagen aardig overstuur geweest

    1335 euro armer en toch niet goed zien zelfs erg mager dat wil er bij mij niet in.

  • Cees Meijer

    Hoi Debbie ,het allerbelangrijkste is dat je hoornvlies sterke gemiddeld op 550 zit en niet lager.

    Dat als je de test gedaan hebt,nog een maand wacht voor je de beslissing neemt wat je gaat doen.

    ook is het belangrijk ,welke behandeling je wilt.

    Tegenwoordig anno 2008 is de intra lasik methode de meest moderne.

    Het bericht van die mijnheer Oome koekeloeris geeft ook het probleem goed aan,te dun hoornvlies( dat geeft gewoon te vaak problemen).de artsen zijn vaak alleen bezig om geld te verdienen.En daardoor hebben zij te weinig oog voor de klient.

    eigenlijk zal een goede opgeven advies verplicht moeten zijn en ook als het niet goed gaat gratis goede nazorg.

    en garantie voor een jaar of 25 een must.

    Bij mij is het na vijf maanden nog steeds super goed en ik voel mij als herboren.

    Voor je je laat testen je lenzen gewoon een maand niet gebruiken maar ook tot je je ogen laat laseren een bril op.

    Want dan zijn je ogen weer gewoon zoals zij horen te zijn.

    De laser behandeling is echt optimaal als je een maand geen lenzen gebruikt.

    En je moet het zelf graag willen en er voor gaan ,anders gewoon niet doen dus.

    vr gr cees

  • Cees Meijer

    Hoi Ruud ik vind het vreselijk voor je dat het steeds minder geworden is met je ogen.

    Ik hoop dat zij je morgen , gerust kunnen stellen dat alles misschien tijdelijk zal zijn.

    Of dat zij je kunnen helpen ,dat het weer goed komt.

    Jammer dat de prikpagina niet eerder op dit forum was verschenen, anders had je op tijd mijn bericht gelezen dat 450 veel te weinig is om voor 100% zeker te zijn van blijvend goed zicht.

    Toch blijf ik er bij dat echt de verantwoording van de oogarts is dat het fout gaat, want met zoveel ervaring zouden zij beter moeten weten.

    Of in ieder geval zelf een lijtje bij houden van mislukten gevallen en waarom.

    Daar hoef je echt geen oogarts voort zijn.

    Ik hoop dat ook nog verder het verloop wil vertellen,want het heel erg belangrijk dat er een soort garantie keurmerk komt voor het oog laseren.

    vriendelijke groeten Cees Meijer

  • Costa del Zeumeren

    Tja het eye q centrum staat echter heel goed aangeschreven en krijgt goede waarderings cijfers, gemiddeld een8.6 met grote slagings percentages van gem 85%.Er zijn ook mensen die de mislukkings statistieken moeten vullen, en daar zit ik bij.

    Ik hou me nu ook al niet meer aan de oogdruppel schema s, immers ik hield me goed aan de vooschriften maar aan gezien het mij niet hielp, waarom zou ik met die druppels moeten klooien. Ik heb geen pijn , ook geen droge ogen gewoon een zicht van iemand met een -3 en een -1 oog

  • Costa del Zeumeren

    Ik wilde er ook voor gaan en hield me aan de voorschriften, maar helaas als je in de hoek zit waar de klappen vallen help geen moedertje lief er meer aan. van te voren is niet te zeggen dat je pech gaat krijgen. Bij mijn zus is het perfekt gelukt, nota bene in turkije.Kan wel zeggen dat ik me toch licht wanhopig voel bij de gedachte dat dit zo zou blijft.Auto rijden gaat net maar als je onbekend bent rij ik zo de aanduidings borden voorbij.behalve is ik 80km pu rij