Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

wie wilooglaser ervaring vertellen

  • Saskia

    Kletskoek Cees Meyer.

    Ik ben via transplantatie van lenzen van bijna -10 tot tot bijna 100 % goed zicht , dus zonder bril en dat heeft mijn hersenen geen aanpassing gevraagd.

    Wel toen 1 oog geopereerd was en het andere nog niet.

  • Cees Meijer

    Sorry Saskia maar ik hou er niet van om op enternet te moeten lezen,dat iemand het kletskoek noemt.

    Ik vindt dat vrij grof.

    Jij praat en hebt het over lenzen in zetten.

    Ik heb het over laseren en ik heb het niet over de sterke van je ogen ,maar over de dikte van je hoornvlies.

    Ben jij nou zo stom of ik? ( uitspraak van Dhr van Gaal AZ)

    Maar dit is dus een grapje,dus niet van toepassing op je,maar als jou was ,lees nog een keer opnieuw mijn stelling.

    ik verwacht geen excuus maar de stelling is gewoon heel belangrijk voor mensen die niet weten waar zij aan toe zijn.

    Jij ben dus geholpen met lenzen omdat jouw hoornvlies na het laseren ook te dun was geweest om goed te kunnen kijken ,maar hebben zij bij je gelukkig lenzen in je hoornvlies gezet

    Maar dat is vele malen duurder en dat je hersenen daar van geen last hebben is ook normaal .

    Want er wordt geen weefsel weg gebrand.

    Dus bij deze Cees Meijer ps ik ben wel gelaserd met -7 en een cilinderafwijking van 2,5 dus ook bijna 10 maar mijn hoornvlies was wel dik genoeg ,die van jou niet dus.

  • Cees

    Wat vaak zo jammer is dat mensen eerst steen en been roepen op internet en daarna niets meer van zich laten horen zoals Saskia en Oome koekeloeris.

    Al ben ik tot alle tevredenheid geholpen,het is zelfs super goed gegaan na 9 maanden.

    Kijk en sta er nog steeds bij stil dat toch wel een wonder is om zonder bril of contakt lenzen te kijken naar televisie en gewoon naar nummerborden van auto,s.

    Maar ik stop er nu mee, om nog op de prikbord te kijken,dus iedereen tot zien en de vriendelijke groeten

    cees

  • peter van der linden

    HELEMAAL MET JE EENS, EEN HAP ELLENDE, BEN VAN DE WEEK AL VOOR DE 13 e KEER GEWEEST, ZIE STEEDS MINDERJoyce schreef:

    >

    > Beste Cees,

    >

    > Ik kan je een heel lang verhaal gaan typen. Maar ik ben 5

    > jaar geleden gelaserd. Ik heb aan beide ogen de 1e keer een

    > Lasik behandeling gehad.

    > Links was gelijk goed, met rechts loop ik alleen maar te

    > tobben. Ik kan niet meer tegen fel licht, dus altijd een

    > zonnebril op. Ik kan niet goed meer in het donker

    > kijken…moeilijk met 's avonds autorijden.

    > Recht is 3 jaar geleden opnieuw gelaserd met Lasik. Na een

    > half jaar ellende ging het eindelijk beter.

    > Maar toen begon links tegen te sputteren…dit oog is dus

    > vorig jaar juni nog een keer gelaserd, maar nu PRK. Tot

    > vandaag de dag heb ik erge pijn in het oog.

    > Niemand kan me helpen, ik krijg zalfjes, druppels en gel

    > aangesmeerd. Nu zit ik inmiddels aan de diclofenac voor mijn

    > oog.

    > Het is echt een hel…begin er niet aan !!!!

    >

    > Met vriendelijke groeten,

    >

    > Joyce

  • An

    Hoi saskia,

    Ik overweeg ook een lensimplantatie en ben erg benieuwd naar jouw ervaringen. Waar heb je het laten doen, door welke arts, wat kostte het in jouw geval, was het direct goed, waarom lensimplantaat en niet laseren?

    Hoop dat je je ervaring wil delen. Ik vind het namelijk best eng als ze aan je ogen zitten.

    Groetjes, Annemarie

  • ruud

    ja dat is lang geleden.Het gaat nu goed . ben nog een keer bij de kliniek geweest voor een eventuele herbehandeling , Maar daar zag ik vanaf.Het rechter oog waar ik ongeveer -0.75 door zie. daar zal ik dan niet meer van dichtbij kunnen lezen.

    MAW, ik zou dan gegarandeerd een leesbril nodig hebben als dat ook op =/- 0 gebracht zou zijn.Met al die voorbeeld glazen van het meet apparaat kon ik alvast zien wat het resultaat zou zijn. Ver af een zicht als van een adelaar , maar een krant lezen kon pas vanaf 1 meter.Mwah ik ga geen kijkijzer inruilen voor een ander om de + alsog te corrigeren.Trouwens de halo verschijselen savonds zijn terug naar een heel acceptabel niveau.Resultaat van de behandeling achteraf is een 7.5.

    De 8 wordt het niet omdat dus het rechter oog bij behandeling teveel + zou zijjn

    Al met al ik ben redeljijk tot goed tevreden met de resultaten bij eye q vision.

  • Cees Meier

    Hoi gelukkig Ruud dat het een stuk beter gaat en dat je mij een

    berichtje gestuurd hebt.

    Alleen kan jij er ook nog achter komen wat de dikte van je hoornvlies was voor het laseren?

    Met mijn ogen gaat het na bijna een jaar nog steeds uitstekend maar mijn hoornvlies was ook gemiddeld 590 mig en je moet je gewoon niet laten laseren als het hoornvlies te dun is want dan vragen om problemen.

    Zie vorige stukjes daar over.

    Ruud ik hoop dat je ogen nog wat verbeteren en tot ziens vriendelijke groeten Cees

  • Ger

    Hallo,

    ik ben vorige week voor de 2e keer Lasek-gelaserd. 1e Keer vorig jaar, en vanwege onvoldoende resultaat, nu opnieuw aan beide ogen.

    Alles prima. Geen pijn meer (enkel 1e twee dagen) geen droge ogen, niets. Zie van dichtbij geweldig.

    Maar wel: hartstikke dubbelzien veraf. Durf geen auto te rijden zo.

    1e Vijf dagen Trafloxal gebruikt. Bandage-lenzen eraf. Gebruik komende 3 maanden FML oogdruppels.

    Twee vragen:

    1. Hoe lang blijf ik wazig/mistig en dubbelzien?

    2. Volgens de kliniek hoef ik geen (Celluvisc)-kunsttranen te gebuiken als ik geen droge ogen heb, ik gebruik ze dus ook niet. Wat vinden jullie ervan? Ik vind ze erg vervelend, maken allemaal korreltjes tussen mijn wimpers. Vorig jaar ook.

    Bij voorbaat dank voor jullie antwoord.

  • Anja de Bleeckere

    Ik heb nu 4 maanden geleden mijn ogen laten laseren in Turkije. Waarom Turkije?

    Ik heb op internet veel gelezen over ooglaseren en de eventuele risico's. Hierbij bleek dat ooglaseren zonder mesje het veiligste was. De prijs van deze zogenaamde IntraLase behandeling was echter hoog. Ongeveer 3.000 tot 4.000 euro bij Nederlandse of Belgische oogklinieken.

    Ik kwam via de site van Medical Travel Service, www.medicaltravelservice.nl , er achter dat zij IntraLase ooglaseren aanbieden voor 1.775,– euro. Dit is inclusief vlucht, hotel en behandeling in het grootste oogziekenhuis ter wereld in Istanbul. Daarnaast werd ik in Amsterdam al onderzocht door de oogarts die me in Istanbul zou gaan behandelen! Dat sprak me wel aan. De oogarts heeft 20.000 ooglaser behandelingen verricht. Volgens mijn informatie is dit heel veel. Ik kon geen oogarts in Belgie of Nederland vinden met een dergelijk hoog aantal ooglaser behandelingen!

    Mijn ooglaser ervaring met Medical Travel Service naar Istanbul is heel goed bevallen. De ooglaser behandeling, het oogziekenhuis, de organisatie van MTS, alles was perfect geregeld. Ook de mogelijkheid om vanaf Brussel te vertrekken, was voor mij perfect. Ik kan iedereen deze ervaring aanraden. Daarnaast heb ik toch een paar duizend euro bespaard met een vergelijkbare Intralase behandeling hier in België.

    Voor meer informatie over mijn ooglaserbehandeling, mail me maar.

    Anja de Bleeckere, Antwerpen

    e-mail: anjadebleeckere@gmail.com