Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

wie wilooglaser ervaring vertellen

  • Costa del Zeumeren

    waar is je bericht te vinden dan????

  • Cees Meijer

    Hoi ook ik ben naar Istanbul geweest via intervision en ook daar

    gaat er soms misschien wel eens wat mis.

    Maar waar het volgens mij om gaat , is dat je hoornvlies dik genoeg moet zijn.

    En ik heb berekend naar onderzoek van 50 mensen , die problemen hebben( 95% )te dun hoornvlies hebben.

    Dus die hadden eigenlijk nooit gelaserd mogen worden.

    Als ik een mindere dikte dan 500 zou hebben , had ik mij nooit laten laseren.

    Daarom moet er een soort van keurmerk komen, om te zorgen dat dit soort dingen niet zo vaak gebeuren.

    Tijdens je onderzoek moet dan zo oogarts zeggen ,wat de risico zijn,van het laseren in het algemeen, maar zeker als je hoornvlies te dun is.

    Ook op het ooglasertrefpunt staan een aantal niet goed af gelopen gevallen,net als bij jouw waarvan het zicht eerst steeds beter werd en daarna gewoon boem slecht.

    Bij mij was het gelijk na het laseren supergoed zicht en alleen om dat ik veel sport,had ik nog wat last van droge ogen ,maar na 2 maanden ook geen probleem meer.

    Ik loop zelf 6 keer per week een kilometer of 10 hard.

    Ook een zonnebril gebruik ik alleen bij felle zonlicht, en ook met auto rijden avonds geen problemen.

    Alleen de eerste maanden gaf dat wat problemen met andere weg gebruikers als zij met groot licht gingen schijnen.

    vriendelijke groeten Cees Meijer

  • Debbie

    Hoi Cees,

    Dankjewel voor je tips!! hier kan ik wat mee….

    Maar bedoel je ook dat ik mijn bril - voor een maand - niet op zet voordat ik ze laat laseren of alleen lenzen? Ben nl een brildrager.

    Qua prijs verschilt het trouwens ook per kliniek zeg! Ik heb in ieder geval genoeg werk om uit te vissen welke kliniek het best staat aangeschreven en die toch betaalbaar is. Ik heb trouwens ergens gelezen (weet niet meer waar) dat alleen dit jaar het ooglaseren (nog) aftrekbaar is van de belasting.

    Groetjes Debbie

  • cees meijer

    Hoi Debbie, nee je bril kan je gewoon op houden,als zij bij jouw een meeting doen is het gelijk goed.ooglaseren is ook in 2008 en 2009 af trekbaar,wat niet meer mogelijk is, dat de premie aftrekbaar is die je betaalt aan de verzekering.

    vriendelijke groeten Cees

  • Costa del Zeumeren

    Laatste update

    5 april op noodbezoek naar de kliniek

    het is een regenachtige zaterdag ochtend en sta rond 7'15 op.

    Het is een uur rijden naar Amstelveen dus om half8 vetrekken is ruim op tijd. Ik moet immers om 8;30 al aanwezig zijn.

    het rijden ging prima maar mijn zicht is niet optimaal en het oog waar het om te doen was gedroeg zich ook al beter.

    Ik kwam op het zelfde moment aan als oogarts versteeg.die had allemaal weer nieuwe apparatuur voor zijn kliniek bij em. maar goed ik liep naar binnen en binnen 5 minuten onderzocht hij mijnogen al.nam alle tijd voor me, een klein halfuur. Mijn ogen hadden een kleine min afwijking rechts -1.75 —– links -0.75. maar ja het is kennelijk net genoeg om aUTo te rijden. het linker oog was toch beschadigd, het epitheel dan doordat het aan mijn ooglid bleef plakken volgens versteeg.

    Echter ik blijf het er op houden dat opgedroogde oogdruppelsals kleine kleverige suiker korreltjes op het ooglid s nachts in mijn oog kwamen. Zo voelde het ook.Als proef heb ik een dag erna veel vroeger op de avond gedruppeld en heb daarna geen last meer gehad van rommel in mijn oog.maar goed de paniek die zich op 31 maart zich van mij meester maakte is niet veel meer over.

    6 april zondag Mooie heldere dag en eigenlijk geen problemen meer behalve dat het zicht net niet gaat naar de nul afwijkings waarde.

    maar ik heb geen medelijden meer nodig want het zicht is bij zonnig weer best scherp. echter de scherpte diepte is bij een lage licht intensiteit toch minder dan voorheen.

    10 april 2008 donderdag geen last van fel licht of droge ogen ondanks dat ik eens een dagje gekeken heb wat er gebeurt als ik niet mijn ogen druppel.

    nergens geen last van

    het zicht is veel beter dan toen zonder bril maar net ietsje minder dan toen met bril.heb wel 1 geluk.Ook dicht bij kan ik goed zien.kan zonder problemen een boek lezen op 20cm afstand.

  • Costa del Zeumeren

    Volgens eyevision hangt de benodigde behandelings dikteook af van de grootte van het te laseren oppervlak.Als het te laseren oppervlak iets groter is moet het hoornvlies wat dikker zijn.Is het te laseren oppervlak wat kleiner dan wat dunner. naar ik begrepen heb moet er per punt -afwijking 1/100mm af,ik heb nu na het laseren nu een hoornvliesdikte van 0.43 mm.eye vision lasert niet onder 0,4mm

  • Costa del Zeumeren

    wie wil weten hoe het laseren voelt, vooral daarna moet dit ven zien. Ik heb met mijn eigen mobiele telefoon mijn ingreep kunnen filmen.Dit is geen voorgekookt filmpje van een of andere kliniek, nee dit is eigen fabrikaat\

    http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=236529&

  • Cees Meijer

    Hoi Ruud ik heb je film bekeken , volgens mij niets mis mee.

    Maar om terug te komen op de dikte van het hoornvlies,ik heb nog een rest dikte van ongeveer 550

    de nieuwste methode is ook het flapje verwijderen met de fermto Second laser(intra lase(http:www.intralasefacts.com)

    De voordelen zijn dat hier mee met de laser een vliesje gemaakt wordt van maar 80 micron.

    dus blijft een veel dikker hoornvlies over,dus snellere herstel en beter zicht.

    Als ik het filmpje goed bekeken heb,is bij jouw nog de gewone lasik behandeling toe gepast d.w.s dan wordt er met een mircokeratome een flapje los gemaakt ,die veel dikker is dan met een laser.

    Ik vindt persoonlijk een rest van 450 erg aan de krappe kant en de meeste die dus problemen hebben, hebben ook een rest van ruim onder de 500.

    Dus mijn boodschap aan alle mensen is die zich willen laten behandelen.

    Laat je eerst goed onderzoeken en voorlichten.

    En Ruud , laat over een maand nog even weten hoe het met je gaat,groetjes cees

  • Costa del Zeumeren

    Zo weer een dikke week verder.

    Eigenijk nergens geen last meer van.Behalve dat de scherpte diepte bij wat minder lichtsterke omstandigheden minder is.En 1 oog het rechter is nog licht bij ziend ongeveer -1.

    Het is over het algemeen iets minder zicht als toen met bril.maar als t zo zou blijven als nu is er redelijk mee te leven.Alleen de maan zie ik nog steeds lichtjes dubbel. Jammer ik had gedacht zonder bril het gezichtje van de maan te kunnen. zien. en dat is nog steeds niet aan de orde. S avonds auto rijden is ook niet optimaal.

  • Cees Meijer

    Beste Ruud als je gelaserd ben , hebben je hersens veel tijd nodig om alles weer netjes op regel te zetten(westfriese uitdrukking) je ogen hebben jaren anders gestaan.

    Ik denk zelf dat het bij jouw ongeveer 2- 3 maanden zal duren .

    Dat het weer gewoon is om s,avond auto te rijden zonder vervelende bij werkingen, en ook de maan zal je echt zeer goed kunnen zien.

    Bij mij duurde dat ook ruim 3 maanden,maar je moet gewoon geduld hebben.

    Nu ben ik 5 maanden verder en het gaat nog steeds beter.

    ik had -7 en nog een afwijking van 2,5 d en 49 jaar een bril en contakt lenzen.

    Geef net als nu af en toe je bevindingen hier weer en alle mensen, die ook gelaserd of niet ,doe je daar plesier mee.

    vriendelijke groeten

    Cees